Skip Ribbon Commands
Skip to main content
   YU Faculty Websites>>  Dr. Iyad A. Mohammad Sign In
Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
  
  
  
  
  
  
  
Aesthetic Foundations of Musique concréte instrumentale in the Early Works of Helmut LachenmannDr. Iyad A. MohammadBelarusian State Academy of Music Buletin № 4. – Pp. 74-78.Belarusian State Academy of Music2003
The Theory of Perception in the Aesthetic Conception of Helmut Lachenmann: A “Redefinition” Trial of the “Functional” Aspect of MusicDr. Iyad A. MohammadContemporary Music ReviewVol. 23, No. 3, pp. 91-95.Oxfordshire: Taylor & Francis2004
What has Lachenmann Done with my Mozart?! A Note on Whatever is Recorded on the Tape in AccantoDr. Iyad A. MohammadContemporary Music ReviewVol. 23, No. 4, pp. 21-23Oxfordshire: Taylor & Francis2004
Historical Consciousness and Retrospectives in the Works of Helmut Lachenmann mid 70-s – 80-sDr. Iyad A. MohammadBelarusian State Academy of Music Buletin№ 4, pp. 66-71Belarusian State Academy of Music2003
The Specific Interpretation of the Pinao in the Oeuvre of Helmut LachenmannDr. Iyad A. MohammadIssues of History and Theory of Music and Musical PedagogyPp. 13–23Belarusian State Academy of Music2003
On the Role and Function of Technical Equipments in Helmut Lachenmann’s “Kontrakadenz”, “Schwankungen am Rand” and “Accanto”Dr. Iyad A. MohammadContemporary MusicologyPp. 127–139Belarusian State Academy of Music2004
20 جدلية استخدام المؤلفين الموسيقيين للأصوات الطبيعية والأصوات الإلكترونية في التأليف الموسيقي في أوروبا خلال النصف الثاني من القرن Dialectics of Use by Composers of Natural and Electronic Sounds in European Composition of the 2nd Half of the 20th CenturyDr. Iyad A. Mohammad, Dr. Rami N. HaddadJordan Journal of ArtsVol. 5 No. 2, pp. 169-183Yarmouk University2012
خصائص استخدام سترافينسكي لتقنية الدوديكافونيا في مراثي النبي إرميا The Particularities of the Use of Dodecaphony in Stravinsky's "Threni"Dr. Iyad A. MohammadJordan Journal of ArtsVolume 7, No. 1, 2014, pp. 91-110Yarmouk University2014
جدلية الثبات والتنويع في استخدام تقنية الدوديكافونيا في التأليف الموسيقي  خلال النصف الأول من القرن العشرين / The Dialectics of Stability and Variation in the Use of Dodecaphony in Composition of the First Half of the Twentieth CenturyDr. Iyad A. Mohammad, Dr. Nabil S. Al-Darrasمجلة علوم وفنون الموسيقى 28, 2157-2173كلية التربية الموسيقية، جامعة حلوان2014
فلسفة التربية الموسيقية عند كل من جان جاك روسو وجون بستالوتزي دراسة مقارنة حداد، رامي و عبالحفيظ، إياد و ماضي، عزيزمجلة اتحاد الجامعات العربية للتربية وعلم النفسالمجلد السادس عشر- العدد الثالث، 205-227الجمعية العلمية لكليات التربية في الجامعات العربية2018
قالب السوناتا بين التنويع الدوديكافوني والتطوير اللحني في الحركة الأولى من سوناتا إرنست كشينيك الثالثة للبيانو  / The Sonata Form between Dodecaphonic Development and Thematic Variation in the First Movement of Ernst Krenek's Piano Sonata No. 3Dr. Iyad A. MohammadJordan Journal of AtrsVolume 10, No. 3, pp.227-246Yarmouk University2017
Compositional technique and phenomenological categories of perception in the Passacaglia of Shostakovichs Symphony No. 8Mohammad, I. A. Musicologica Brunensia52(2), 95-108Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Brno2017
Mode Mixture and Tonal Relations in Beethoven’s Late String QuartetsDr. Iyad A. MohammadDirasat: Human and Social Sciences2, supplement 1, 480-495University of Jordan2019
The Structural Role of Polyphonic Episodes in Schumann’s 1842 Chamber MusicDr. Iyad A. MohammadJordan Journal of the Arts12(1), 217-233.Yarmouk University2018
). الأوبرا-أوراتوريو "الملك أوديب" لإيغور سترافينسكي والمسرح الموسيقي المعاصر: الليبريتو، الحلول المسرحية ودور الكورالDr. Iyad A. Mohammadمؤتة للبحوث والدراسات: سلسلة العلوم الإنسانية والاجتماعية35(4), 247-286Mutah University 2020