Skip Ribbon Commands
Skip to main content
   YU Faculty Websites>>  Dr. Abdulbaset A. Mahmoud Sign In
Use SHIFT+ENTER to open the menu (new window).
  
  
  
  
  
  
  
The digital divide in online advertising: A content analysis of American and Egyptian commercial websites. Philip J. Auter,  Abd El-Basit A. H. MahmoudJournal of Middle East Media 5 (1), pp.1-482009
Interactive nature of computer-mediated communicationِِِِِAbd El-Basit A. H. Mahmoud, Philip J. Auter American Communication Journal 11(4)2009
 Uses and gratifications of commercial websites in Egypt: Toward a new model. . Abd El-Basit A. H. Mahmoud,  Paul Klimsa,& Philip J. Auter .Journal of Arab and Muslim Media Research pp. 99 – 120(2010)
Parental mediation of adolescents’ Internet use in Jordan.Darweesh, A. S. & Mahmoud, Abd El-Basit .Journal of Arab & Muslim Media Research 7: 2-3, pp. 205-218.Intellect(2014).
Facebooking the Egyptian elections: Framing the 2012 presidential race.  Khamis, S. & Mahmoud, Abd El-Basit.Journal of Arab & Muslim Media Research6: 2, pp. 133–155Intellect (2013).
استخدامات مواقع التواصل الاجتماعي في العلاقات العامة  دراسة من منظور ممارسى العلاقات العامة فى العالم العربى عبدالباسط احمد هاشم مجلة بحوث العلاقات العامة الشرق الاوسط، العدد(3)، ص ص 259-315  الجمعية المصرية للعلاقات العامةى2014
الترويج علي الفيس بوك: دور صفحات الشركات في الترويج عن منتجاتها: دراسة تحليلية وميدانيةعبدالباسط احمد هاشم المجلة المصرية لبحوث الإعلام  4: pp 47-125كلية الإعلام، جامعة القاهرة2015